top of page
shutterstock_55756327.jpg

Verkoopsvoorwaarden

ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN – INDUZZ3 NV BE0439278455  en/of haar dochterondernemingen

 

1.         Al onze leveringen van koopwaar en/of uitvoering van werken zijn onderworpen aan de hierna beschreven verkoopsvoorwaarden. Door het accepteren van een aanbod, het doen van een bestelling, de opdracht tot een herstelling of het geven van een opdracht, aanvaardt de klant uitdrukkelijk onderhavige algemene voorwaarden tenzij hiervan uitdrukkelijk schriftelijk werd afgeweken met geschreven goedkeuring hiervan door INDUZZ3 nv. Wij aanvaarden slechts de toepasselijkheid van algemene voorwaarden van contractanten en/of derden als zulks schriftelijk en uitdrukkelijk is overeengekomen.

2.         Onze offerteprijzen voor herstellingswerken gelden voor zover er achteraf geen meerwerken dienen uitgevoerd te worden t.o.v. de werken gespecificeerd in onze offerte. De noodzaak van deze meerwerken kan blijken na volledige demontage, onderzoek en eventueel zelfs na gedeeltelijke herstelling van de machine. Indien aldus blijkt dat de geoffreerde herstellingswerken geen voldoende resultaat opleveren, vallen de meerwerken niet binnen de waarborgclausule en zullen zij aan de meest voordelige voorwaarden worden aangerekend. De prijzen van onze offertes zijn vast voor de termijn van 1 maand na offertedatum, tenzij anders en schriftelijk overeengekomen. Eventuele prijsstijgingen kunnen veroorzaakt worden door externe omstandigheden die niet uitsluitend van onze wil afhangen zoals : schommeling van de grondstofprijzen, rechten, heffingen, taksen, arbeidsduur, rente, premieverhoging van verzekeringen, ongunstige evolutie van wisselkoersen, ... . Tenzij anders bedongen zijn onze prijzen exclusief BTW. Vorderingsstaten zullen steeds binnen de vijf werkdagen gecontroleerd en teruggestuurd worden naar INDUZZ3. Eventuele opmerkingen zullen onmiddellijk schriftelijk worden overgemaakt een INDUZZ3.

3.         Alle gegevens die nuttig zijn om werken goed uit te voeren, worden verondersteld schriftelijk doorgegeven te worden door de opdrachtgever; zelfs indien er niet om gevraagd wordt, moet hij schriftelijk alle gegevens bezorgen die nuttig zijn om de werken goed uit te voeren. Indien bij gebrek aan deze gegevens de werken geen goed resultaat opleveren, zijn alle kosten die hieruit voortvloeien te zijnen laste van de opdrachtgever.

4.         Wanneer een opdracht voor herstellingswerken niet uitgevoerd wordt in onze werkplaats, worden de kosten van onderzoek, demontage, montage enz. van de machine aangerekend met een minimum van € 580 per item. Wij behouden ons het recht voor aanpassingen te maken betreffende het concept of de specificatie van de werken indien dit nodig blijkt om de kwaliteit van de werken te garanderen of te verbeteren, of indien de fabrikant/leverancier wijzigingen aanbrengt en/of aanbeveelt. Wij mogen te allen tijde en zonder vereiste van goedkeuring door de klant, andere maar technisch en operatief gelijkwaardige onderdelen leveren indien wij dit om praktische, organisatorische en/of technische redenen noodzakelijk achten.

5.         Levering: het risico gaat over op de klant ten laatste vanaf de levering. De levering van de producten geschiedt naar keuze van de klant ofwel door terbeschikkingstelling in onze opslagplaatsen ofwel door levering op de plaats en het tijdstip door hem aangegeven. De leveringstermijn voorzien op de opdrachten, is slechts indicatief en niet strikt bindend. De klant mag in geen geval de niet-naleving van de vastgestelde leveringstermijn inroepen om schadevergoeding of nietigverklaring van de overeenkomst te eisen, behoudens anders schriftelijk overeengekomen. De goederen en/of werken worden geacht te zijn aanvaard door de klant bij de levering en/of oplevering. De ingebruikname geldt als aanvaarding van de goederen en/of werken en geldt als oplevering. Eventuele klachten betreffende de leveringen, herstellingen of andere werken dienen alleszins uiterlijk binnen de 48 uur na levering van het goed of oplevering van het werk schriftelijk meegedeeld te worden, bij gebreke waaraan ieder recht van de klant vervalt.

6.         Alle transporten uitgevoerd door INDUZZ3 nv en/of haar dochterondernemingen of uitgevoerd door derden in opdracht van INDUZZ3 nv en/of haar dochterondernemingen gebeuren op risico van de koper maar worden steeds door INDUZZ3 verzekerd volgens de wettelijke modaliteiten inzake voertuigverzekeringen.

7.         Klachten – Aansprakelijkheid: Wij zijn slechts aansprakelijk voor schade geleden door de klant welke het onmiddellijke en directe gevolg is van een aan ons toe te rekenen zware fout, met uitsluiting van lichte fouten en/of nalatigheden (zelfs indien strijdig met de regels van de kunst). Wij kunnen nooit aansprakelijk worden gesteld tot vergoeding van gevolgschade, inclusief maar niet beperkt tot winstderving, verlies of hinder, vorderingen van klanten, werkloosheid van het personeel van de klant, reputatieschade, liggelden en “off-hire” voor schepen, productieverliezen, boetes of sancties opgelegd aan de klant of enige andere indirecte schade of gevolgschade voortvloeiend uit om het even welke oorzaak of reden. Leveringen, herstellingen en andere werken die door ons, of een gerechtelijke uitspraak waarbij wij partij zijn, als gebrekkig worden erkend, worden uitsluitend door onszelf hersteld of vervangen, zonder dat de klant aanspraak kan maken op enige andere vergoeding. De totale gecumuleerde aansprakelijkheid van ons wordt – behoudens de correcte uitvoering in natura door ons – in ieder geval beperkt tot de overeengekomen prijs, met een absoluut maximum van 20.000,00 EUR. Het behoort de klant toe ons volledig in te lichten van alle elementen, van aard om het werk en/of de interventie van ons op welke wijze ook te beïnvloeden. Na aanvaarding van de goederen en/of werken kunnen wij uitsluitend aansprakelijk worden gesteld voor verborgen gebreken, in zoverre de klant ons hiervan schriftelijk in kennis heeft gesteld binnen de 5 dagen na ontdekking of de datum waarop dit ontdekt kon worden. In elk geval dient de klant enige rechtsvordering op grond van verborgen gebreken in de geleverde producten, herstellingen en andere werken ten gronde in te leiden binnen twee maanden na de levering of oplevering. Aanvangsdatum van de waarborgperiode is gelijk aan de leverdatum. Ingeval van verantwoordelijkheid van ons zal de klant hoogstens kunnen gehouden zijn tot hetgeen hiervoor beschreven staat. Wij zijn niet aansprakelijk voor gebreken die het gevolg zijn van onvoldoende onderhoud door de klant, van veranderingen aangebracht zonder schriftelijke toestemming van ons, van door de klant uitgevoerde reparaties, dan wel van normale slijtage of van daden waarvoor de klant aansprakelijk is. Wij kunnen in geen geval aansprakelijk worden gesteld indien derden, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van ons werken (bijv. onderhouds- of herstellingswerken) hebben uitgevoerd aan de door ons geleverde en/of geïnstalleerde werken/apparatuur. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook en uit welke gronde ook, aan producten andere dan diegene die door ons hersteld of geleverd werden en/of producten die door ons hersteld of geleverd werden, maar waaraan nadien door anderen operaties, bewerkingen of herstellingen werden uitgevoerd zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming. Klachten of claims m.b.t. productieverliezen welke zich manifesteren tijdens programmatiewerkzaamheden door INDUZZ3 aan de machines van de klant kunnen nooit als ontvankelijk worden beschouwd aangezien in een programmatieomgeving steeds factoren aanwezig zijn waarvan INDUZZ3 onmogelijk op voorhand de invloed kan inschatten op het proces van de programmatie.

8.         Waarborgperiode herstellingswerken: de waarborgperiode op de herstellingen van een door ons herstelde of gereviseerde machine bedraagt 6 maanden na datum van levering op voorwaarde dat de machine door ons volledig gemonteerd werd en werkt onder normale bedrijfsomstandigheden en onder vakkundig toezicht. Voor draagbare machines bedraagt de waarborgperiode slechts 3 maanden na levering. Bij een gebruiksduur van meer dan 8 uur per dag wordt de waarborgperiode gehalveerd. Op onderdelen die door ons overhaald of hersteld werden, m.a.w. niet vernieuwd werden, kan geen waarborg worden verleend. Toestellen welke een defect vertonen na een overbelasting vallen niet onder de waarborg.

9.         Waarborgperiode na verkoop van nieuwe machines en onderdelen: voor nieuwe verkochte machines/onderdelen bedraagt deze 12 maanden na datum van levering op voorwaarde dat de machine werkt onder normale bedrijfsomstandigheden en onder vakkundig toezicht. Indien de gebruiksduur meer dan 8 uur per dag bedraagt wordt de waarborgperiode gehalveerd. De producten welke niet door ons werden gefabriceerd worden aan de klant verkocht zonder waarborg, behoudens anders schriftelijk overeengekomen. Op producten die louter door ons zijn aangekocht en geïmplementeerd in een groter geheel, zijn de garantiebepalingen van de fabrikant van toepassing.

10.       Wij kunnen m.b.t. onze leveringen, herstellingen en andere werken enkel aansprakelijk gesteld worden voor schade die het rechtstreekse en uitsluitende gevolg is van onze opzet of grove fout. Wij staan evenwel niet in voor opzet of grove fout van onze aangestelden of uitvoeringsagenten. Tenzij anders uitdrukkelijk schriftelijk bedongen, nemen wij in het kader van onze herstellingen en andere werken uitsluitend inspanningsverbintenissen op ons.

11.       Tweedehandse producten worden door de klant gekocht in de staat waarin ze zich bevinden,  inclusief met mogelijke gebreken o.a. ten gevolge van ouderdom of gebruik.

12.       Betalingen : Eventuele klachten betreffende onze facturen dienen binnen 8 dagen na factuurdatum schriftelijk meegedeeld te worden. Bij niet tijdige mededeling gelden de leveringen, herstellingen, andere werken en facturen als aanvaard. Behoudens anders gestipuleerd zijn al onze facturen contant betaalbaar d.w.z. 30 dagen na factuurdatum en zonder aftrek van enige korting, noch een disconto bij onmiddellijk betaling. Bij laattijdige betaling van een factuur zal het factuurbedrag van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling vermeerderd worden met een interest gelijk aan de interest die van toepassing is overeenkomstig artikel 5 van de Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties vermeerderd met een schadebeding van 10% van het bedrag van de hoofdsom van de factuur (incl. BTW), met een minimum van 125,00 EUR.  In geval van wanbetaling kunnen wij te allen tijde opteren om, van rechtswege, zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst en met onmiddellijke ingang, geheel of gedeeltelijk de overeenkomst te ontbinden door loutere verzending van een aangetekend schrijven. Desgevallend kunnen niet geïncorporeerde roerende goederen teruggenomen worden zonder tussenkomst van de rechtbanken. Zolang de klant in gebreke blijft om de verschuldigde betalingen te voldoen, kunnen alle verbintenissen van ons automatisch en van rechtswege en zonder dat een ingebrekestelling vereist is, worden opgeschort. In geval van wanbetaling zijn wij ook niet gehouden toekomstige leveringen uit hoofde van andere overeenkomsten met dezelfde klant verder uit te voeren. Tot aan de volledige betaling en afwikkeling van alle verplichtingen door de klant blijven de goederen de eigendom van INDUZZ3 nv, zelfs indien ze geïncorporeerd zijn. Zonder de uitdrukkelijke schriftelijke goedkeuring van INDUZZ3 kunnen deze goederen dan ook niet aan derden worden overgedragen zolang ze niet volledige betaald zijn.Induzz3 behoudt zich het recht om een korting van 2% in mindering te brengen op het netto saldo van het betreffend factuur indien zij het factuur binnen de 7 werkdagen betaalt of eerder dan de datum welke door de uitschrijver op het factuur werd aangegeven. INDUZZ3 houdt zich het recht voor, bij niet- of wanbetaling, de uitvoering van alle werkzaamheden bij de klant ongeacht of deze betrekking hebben op het factuur waarop de wanbetaling zich situeert en lopende bestellingen te schorsen.                                                                                                                                                                                                                         

13.        Overdracht van eigendom: de eigendom van de goederen gaat slechts over op de klant op het moment van de volledige betaling van de factuurprijs, vermeerderd met eventuele verwijlintresten, incassokosten en alle andere kosten, belastingen en vergoedingen. Zolang de eigendom van de goederen aldus nog is overgegaan, is de klant gehouden op de desbetreffende goederen ons eigendomsrecht duidelijk zichtbaar te vermelden. Onze offertes, met inbegrip van de eventuele begeleidende documenten (plannen, tekeningen, rekennota,...), zijn eigendom van INDUZZ3. Dit eigendomsrecht gaat niet over op de koper, ook niet na volledige betaling van het factuur m.b.t. eigendomsrechten tenzij uitdrukkelijk anders bepaald tijdens de opmaak van de offerte. De klant mag ze niet gebruiken, afstaan of kenbaar maken aan derden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming en dit op straffe van gerechtelijke vervolging. Deze zullen na onze eerste vraag teruggegeven worden en dit binnen de termijn van 15 dagen vanaf de vervaldatum van het aanbod.

14. Behoudens andere bepalingen opgenomen in onze offerte zijn de kosten van de wettelijke verplichte keuringen niet opgenomen in de prijs en ten laste van koper of opdrachtgever.

15. Indien partijen geen andere wijze van prijsbepaling afgesproken hebben voor bijkomende werken, worden de werken in regie gefactureerd. Regievoorwaarden kunnen op eenvoudig verzoek toegestuurd worden.

16.       As built plannen kunnen slechts opgesteld worden door ons na ontvangst van de juiste bouwkundige plannen die getekend zijn in eenduidige lagen per gevraagde techniek. Noodzakelijke en bijkomende opsplitsingen van deze lagen zullen aanzien worden als bijkomende werken. Deze worden spontaan door de klant aan ons bezorgd. Behoudens specifieke vermelding hiervan in onze offerte, is de prijs hiervan niet inbegrepen.

17.       LIMIETEN VAN DE AANNEMING / AANNEMINGSBEPERKINGEN. Tenzij zij deel uitmaken van een post die uitdrukkelijk beschreven wordt in de offerte of meetstaat, zijn de hiernavolgende werken, diensten en leveringen niet begrepen in onze aanbieding:

Werken van burgerlijke bouwkunde in het algemeen en zoals o.a.: doorboringen en (RF-) dichtingen, metselwerk, schachten en technische lokalen, verhoogde vloeren, dakdoorvoeren, ondergrondse galerijen, zaagwerken in beton, doorgangen onder wegenis met inbegrip van de kokers en raveelconstructies, etc...

Afwerking rond kabeldoorgangen/scheidingswanden.Uitsnijdingen en afwerken voor doorvoeren in de verhoogde vloer, (systeem-) wanden/muren

Aanpassing en afwerking (brandwerend, akoestisch, decoratief, enz.) van vloerplaten, verlaagde plafonds, (systeem-) wanden/muren deuren, lichte wanden, verhoogde vloeren, meubilair en alle andere elementen van afwerking.Inwerken van buizen of inbouwdozen in ter plaatse gestort beton of prefab wanden. Schrijnwerkerij en verfwerken.Dichtheidswerken (waterdicht afwerken). Verticaal en horizontaal transport voor het ter plaatse brengen van materialen. Inventaris, beleidsplan en werken met betrekking tot het verwijderen van producten zoals asbest, PCB, ...

Werfinfrastructuur zoals:

Installaties voor tussentijdse opslag van goederen, leveringen en materiaal, sanitair, containers voor refters, toegangswegen, heftoestellen, liften, de elektrische werfinstallatie nodig voor de elektrische voeding van de volledige werf; dit wil zeggen werfverlichtingen, voorlopige elektrische voedingen, werfborden, enz.Alle bouwkundige graafwerken en dichtingen.

Algemeen worden alle afbraakwerken uitgesloten, evenals het vernietigen van fluorescentiebuizen en ionische detectoren.

Verstevigingen van gyproc-wanden voor de montage van elektrische borden.

Opruimen van de werf: Elke week zal INDUZZ3 overgaan tot het verwijderen van het afval en de materialen afkomstig van onze aanneming.

18.       Ontbinding van de overeenkomst: de overeenkomst, waarop deze algemene verkoopsvoorwaarden van toepassing zijn, zal door ons van rechtswege en zonder enige ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst kunnen worden ontbonden zijn in geval van faillissement van de klant en/of beslag op de goederen en/of eigendommen van de klant. Indien wij op basis van gedane bestellingen de productie van goederen reeds hebben aangevat, zal de klant ingeval van éénzijdige ontbinding van de overeenkomst door zijnentwege, ons schadeloosstellen voor elke winstderving en alle kosten en verliezen hieraan verbonden hetgeen neerkomt op een volledige betaling van het overeengekomen bedrag. Indien we de productie van goederen nog niet hebben aangevat, zal de klant aan ons een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn, ten bedrage van 35 (vijfendertig) procent van de koopprijs. In geval van wijziging van de juridische toestand van de klant zoals kennelijk onvermogen, ontbinding, dreigend faillissement, ... behouden wij ons het recht voor de bestelling te ontbinden of de werkzaamheden te schorsen en/of een borg te eisen.Op alle geschillen is het Belgisch recht van toepassing.

19.       Geschillen: indien een clausule van deze overeenkomst wordt nietig of onwerkbaar verklaard, zal dit de geldigheid van de andere clausules niet aantasten. Bovendien verbinden partijen zich ertoe om in geval van nietigheid, ongeldigheid of niet-afdwingbaarheid van één of meerdere bepalingen van de overeenkomst te goeder trouw te onderhandelen teneinde de betreffende bepalingen te vervangen door een geldige en afdwingbare bepaling die het dichtst aanleunt bij de bedoelingen van partijen. Anderstalige algemene voorwaarden zijn enkel ter informatie gegeven. De Nederlandstalige tekst is de enige rechtsgeldige.

20.       Elk geschil of eis voortvloeiend uit of i.v.m. huidige overeenkomst, hetzij betreffende de geldigheid, interpretatie, uitvoering of verbreking ervan, zal uitsluitend worden beheerst door het Belgisch recht en zal worden beslecht door de rechtbanken van het arrondissement Limburg, afdeling Tongeren.

21.       Verwerking van persoonsgegevens: de persoonsgegevens die door de medecontractant worden meegedeeld aan INDUZZ3 nv en/of haar dochterondernemingen, worden enkel verwerkt om de goede uitvoering van de overeenkomst mogelijk te maken, in geval van toestemming of indien noodzakelijk voor de gerechtvaardigde belangen van INDUZZ3 nv en/of haar dochterondernemingen of een derde. Persoonsgegevens worden vertrouwelijk behandeld en in geen geval meegedeeld aan derden, tenzij andersluidende overeenkomst, de toestemming hier voor van de medecontractant of de mededeling aan een dienstverlener om de levering toe te laten. Behoudens de wettelijke uitzonderingen, beschikt de medecontractant over een recht op inzage, verbetering, gegevenswissing, overdraagbaarheid, verzet en beperking van verwerking. Deze rechten kunnen uitgeoefend worden door middel van een gedateerd verzoek (met een kopie van de identiteitskaart). Indien de medecontractant van mening is dat de verwerking van persoonsgegevens een inbreuk zou uitmaken, heeft hij het recht een klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit.

building_edited.jpg

Let's come together!

Wil jij ook graag ondersteund worden door een partner waar je 200% op kan rekenen?

FRONNT - Combinatielogo Induzz3 - Wit.png
FRONNT - Combinatielogo Induzz3 - Wit.png

Industriezone Kieleberg 7 - 3740 Bilzen, België

BE 0439.278.455

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram

© 2024 by Induzz3. Made with love by Boenk d'erop!

bottom of page